Research interests, projects, and opportunities

As a teaching-focused professor, my primary interest is to help students become autonomous, lifelong learners.  In particular, I’m interested in self-assessment as a tools to foster the development of self-regulated learners. In addition, being a very visual and hands-on learner myself, I’m also particularly interested in the design of teaching material (e.g.; glossaries, image banks), as well as outreach and education programs for the general public and prospective students (e.g.: development of pedagogical kits for primary schools).

At present, I’m developping a project that will make use of self-evaluation as tool to favour better success during summative evaluations (TLSS Grant 2016-2017).

____________________

Comme professeure enseignante, mon intérêt premier est de contribuer à la formation d’apprenants autonomes qui sauront intégrer le désir d’apprendre à leur mode de vie. En particulier, je m’intéresse à l’usage de l’auto-évaluation comme outil favorisant le développement de l’autorégulation. De plus, étant moi-même une apprenante très visuelle et expérientielle, je m’intéresse aussi à la conception de matériel pédagogique (ex.: glossaire, banques d’images) ainsi qu’à la vulgarisation et l’éducation scientifique auprès du grand public et des jeunes (ex.: conception de trousses pédagogiques pour les enseignants du primaire).

Je développe présentement un projet visant à utiliser l’auto-évaluation comme outil favorisant une meilleure réussite aux évaluations sommatives (Bourse SAEA 2016-2017).